Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.11.2009 18:31 - В защита на пълния член
Автор: zelenika Категория: Забавление   
Прочетен: 5654 Коментари: 18 Гласове:
5

Последна промяна: 30.11.2009 16:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Ние жените от години се борим за равноправие и когато най-сетне почти успяхме, извоювахме от мъжете най-милото им, качихме се на колите им, разрешиха ни да заемем най-високи отговорни постове и жени да ги управляват - сега отново сме изправени пред явна дискриминация. Защо искат да отпадне само пълният член на мъжкия род? На женския род какво му е? Защо е тази дискриминация питаме ние жените? И неочаквано получаме защита, не от някой друг, а от просветния министър. Като махнем пълния член пита той кой ще върши действието? Това питаме и ние. Досега беше ясно кой - пълният член. А сега?
Ние жените твърдо заставаме зад пълния член. Това, че някой съзнателно или несъзнателно не го използва трябва ли всички жени да бъдем лишени от него? Смятаме веднага да предприемем мерки в тази посока.
1. Да създадем движение в негова защита, с тенденция да стане партия, с която да участваме в следващите избори. Да се обсъди възможността да се заменят двете думи "пълен" и "член" със синоними. Все пак не искаме да загубим бъдещи гласоподаватели, само защото са чуствителни към едната или другата дума.
2. Да наемем адвокат, с втора специалност филология, за да ни представлява пред медиите. Основната му задача ще бъде да обяснява, че пълният член е граматическа категория, както род, число, падеж, за не ни се налага да свирукаме след всяка дума пълен ...
3. Да излезем с директно обръщение към учениците. Нашите ученици са полиглоти, знаят поне два езика - български и турски, български и цигански, български и английски или немски, а понякога и двата. За тях не е проблем да научат пълния член. Просто някой да им обърне внимание колко е важно това за родителите, учителите и езиковедите.
4. Да издигнем в лозунг думите на просветния министър "Повечето българчета могат да четат". Предполагаме, че повечето могат и да смятат. Като се има впредвид, че тези дейности се учат в първи и втори клас и имаме време още десет години да ги усъвършенстваме, докато завършим 12 клас това е голямо постижение. Сега остава само да ги научим и да пишат.



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zelenika - За тези, които не са чели изказването на министъра на образованието
29.11.2009 19:05
http://www.mediapool.bg/show/?storyid=159084
цитирай
2. tera - Тцъ, тцъ... резил ... :)
29.11.2009 22:04
Това за пълния член и аз го подкрепям, но като ще браним правописа, пише се "усъвършенствам", а не с "о".
Нищо лично :)
цитирай
3. zelenika - Не браня правописа, той си има защитници достатъчно
30.11.2009 10:04
Аз застанах твърдо на станата на пълния член. Мисля, че има разлика.
цитирай
4. zelenika - Още се чудя какви може да бъдат синонимите на "пълен" и "член"?
30.11.2009 10:09
"Дебел" и "край" ? Май не.
цитирай
5. rat - Твърдо против съм. . . . . . . . пълниОТ ...
30.11.2009 11:43
Твърдо против съм........пълниОТ чуен. И те така.............
цитирай
6. zelenika - Не съм и очаквала да получа подкрепа от мъже :)
30.11.2009 12:07
Очаквах поне жените да ме подкрепят. Заслужава ли заради една правописна грешка? То и аз обикновенно пиша "усъвършенствам", но днес не знам какво ми стана.
цитирай
7. zelenika - Не се отказваш лесно Rat
30.11.2009 13:17
С две е по-сигурно
цитирай
8. rat - Аз също понякога допускам грешки. ...
30.11.2009 13:51
Аз също понякога допускам грешки. Важното е да не са брутални. Редактирай го де, аааааааамаха. Аз си изтрих моя коментар-забележка. :))))))))))))))))))
Харесва ми постинга много, страхотна е закачката.......
цитирай
9. zelenika - Камък ми падна от сърцето
30.11.2009 14:20
Благодаря, спаси ме от депресия, тъкмо щях за наказание да напиша сто пъти грешните думи ;)
цитирай
10. gor - Поздравления!
30.11.2009 14:30
Някои казват, че пълният член се бил изпразнил от съдържание, но това не е вярно. Докато има жени да го поддържат, той ще стои гордо изправен на мястото си.
цитирай
11. rat - Благодаря, спаси ме от депресия, ...
30.11.2009 14:32
zelenika написа:
Благодаря, спаси ме от депресия, тъкмо щях за наказание да напиша сто пъти грешните думи ;)


И пак не си го редактирала. Давам ти час и ти хаквам коментара, и го оправям за секунда.
цитирай
12. zelenika - Брей, и хакер накрая ще излезеш Rat
30.11.2009 15:07
Не се притеснявам от правописните грешки, не могат да ме уплашат запетайки, тирета, дори удивителни. Само тона може да се стресне, а твоя е добър.
цитирай
13. zelenika - Втори мъж се изправя в защита на пълния член - Gor
30.11.2009 15:10
Възможно е и в него да се крие министър на образованието
цитирай
14. lotos16 - С пълен член, без пълен член, все тая...
01.12.2009 11:38
Все по-малко българи владеят правописа. Повечето са готови за премахването на пълен и кратък член, те без това не знаят кой къде се пише. Дали това не е начин да се намали неграмотността... - няма членове, намаляват правописните грешки...
:)
цитирай
15. zabylgarite - Как така?
02.12.2009 10:19
Пълен член трябва да има,
цитирай
16. lotos16 - Ами така, малко черен хумор....
02.12.2009 12:46
Аз съм за правописа в българския език и за пълния и кратък член. Изумява ме все по-ширещата се неграмотност, включително във вестници, списания, по сайтове и т.н След няколко години на знаещите правописа ще се гледа като на уникални същества. Като си иде нашто поколение, ще има ли кой да каже правилно ли е написано?
цитирай
17. karrellia - За пълния член съм, понеже знам кога ...
02.12.2009 14:22
За пълния член съм,понеже знам кога да го пиша и скоро ще кандидатсвам и за друга специалност в унивеситета,а се отнема по 0.25 точки за подобна грешка.Така че, ако ще се маха да е от 2011 моля ,а и все пак да имаме 1 година да използваме новия закон в правописа преди да свърши светът :P
цитирай
18. hel - Как така ще махат пълния член?!?! Аз ...
03.12.2009 15:48
Как така ще махат пълния член?!?! Аз точно него си го знам. Да махат другите неща, които не ги знам. Ми то да ти писне на всяка втора дума да си мислиш: Това сега с "т" ли завършва или с "д", това пък с "о" ли започва, или с "у". А пълният член - лесна работа - само се питаш: Кой сега извършва действието? Така де - човек като чете и види пълния член и веднага разбира без да се замисля кой извършва действието...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zelenika
Категория: Забавление
Прочетен: 336051
Постинги: 19
Коментари: 416
Гласове: 164
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930